New England hus

New England hus

måndag 2 juni 2014

Vår egna gård i Sköna hem reportage

Sitter här i solen med en kaffe och bläddrar i mitt egna nya exemplar av inredningstidningen Sköna hem där det finns ett reportage om vår gård i New England stil.
Reportaget är mestadels över huset och inredningen. 


Det är alltid lika konstigt att läsa om sig själv och titta på bilder från gården genom någon annans lins. Stylisten Kerstin Hermelin och duktiga fotografen Pernilla Sjöholm var här förra året och tog bilder på huset - både inne och ute. Riktigt vackra bilder. 


Det är lustigt - trots att bilderna är både vackra och fina och från mitt hem, så känns det inte alls som mitt hem när jag ser det i en tidning. 
Mitt hem är mycket mera "levande" än det som syns på fotografierna. Här är det full av liv med ungar, hundar och hästar. Det är alltid musik i någon högtalare, disk på diskbänken och smuts i hörnen. 
I tidningen ser det nästan för perfekt ut. Men det är ju så det är. Kan ju ärligt säga att vi städade en hel del inför reportaget.


Huset är i New England stil, men inredningen har en mera asiatisk prägel. Det beror på att vi har tagit med oss inspiration från vårt liv i Thailand där vi har spenderat 3 - 5 månader varje vinter under en 12 års period. Sånt sätter sina spår!


Dom tog en herrans många bilder, men bara några hamnade i tidningen som också är fylld med andra vackra sommarhem. Önskar du se flera bilder från vårt hem - klicka HÄR för flera bilder från ett tidigare inlägg.


6 hem för avkoppling - varav våra hängmattor får vara just reklam för avkoppling. 
Enligt mig är det bästa slapparstället. Här sover jag gärna middag när jag kan och jag hoppas sommaren kommer att bjuda på många avkopplande stunder.


Nu skall jag sätta mig ned och läsa om dom andra hemmen och inspireras.

"Med bootsen på" stod det i tidningen. Jamenvisst!