New England hus

New England hus

torsdag 29 oktober 2015

Stenhus i Skåne - nu kan du följa projektet på FB

Även om man är långt ifrån så känns det ändå nära när man får följa husbygget av stenhuset i Skåne som jag ritade i vintras. Säg vad du vill om sociala medier, men jag tycker det är guld nu när jag kan följa husets utveckling på Facebook. 
Vill ni också se hur det går med utveckling så kan ni gå in på projektets facebook-sida: HUSDRÖMMEN 


Bygg Anders och Haaks Stenhus skall sätta upp huset och färdigställa projektet.
Kvinnan i huset har inredningsaffären Soluppgången, så jag lovar att huset kommer bli otroligt vackert inomhus när det står klart. 
Det skall bli riktigt roligt att följa.

Såhär såg huset ut i datorprogrammet. Planlösningen:

Stenhus - Plan 1

Stenhus - Loft
 Det är inte ofta jag ritar stenhus så det skall bli extra roligt att få följa projektet från start till mål.
Nu har L-stöden för upphöjning av marknivån kommit på plats. Nu börjar drömmen bli sann och jag önskar kunden all lycka med projektet. Jag vet ju av erfarenhet att det är en hel del jobb, men det är jag övertygad om att Yvette och Anders klarar av galant!


Här har vi husets utsida:




Till huset hör även en carport/förvaring och ett tillhörande Attefallshus.


Hus, carport och Attefallshus skapar en insynsskyddad innergården där det skall finnas både pool och utomhusspa.



Då det endast är två personer som skall bo i huset har dom valt att ha stora umgängesytor där barn och barnbarn kan tumla runt när dom är besök.


Här runt köksön kommer det säkerligen göras god mat och fyllas med glada skratt:


Den öppna spisen syns från både kök och vardagsrum:



Från spiraltrappan kommer man upp till loftet som kommer användas som kontor och gästrum.


Bilderna på väggarna kommer från Magdalena Martin. Dessa kan man faktisk köpa. Hon tar fantastiska bilder från Paris. Jag älskar dom alla. 
Hon är även en uppmärksammad bröllopsfotograf.
Kolla hennes hemsida HÄR.


Huset har endast ett sovrum, men uppe på loften kan man säkert sova om det skulle behövas. Sedan har dom ju ett Attefallshus med sovmöjligheter. Det kommer nog inte lida någon nöd på husets gäster. Främst av allt kommer loftet vara parets kontor.



Från kontoret ser man ut igenom vardagsrummets fönster.


Det skall som sagt bli så roligt att följa bygget.
Häng med du också!
Länken till facebooksidan HUSDRÖMMEN