New England hus

New England hus

måndag 20 juni 2016

New England hus på Lidingö håller på att ta form

Igår fick jag bilder på detta New England inspirerade hus som just nu håller på att byggas på Lidingö.  Det är så otroligt roligt att få se mina arkitektritningar bli till verklighet. Det är ju några månader sedan vi satt tillsammans - kunden och jag - och ritade deras drömhus.

Det är långt ifrån klart, men man börjar ana hur huset kommer att se ut.


Här är 3D bilden från mitt arkitektprogram Chief Architect. Visst är det likt, men det blir något annat att se det i verkligheten.


Här några detaljer från huset. Verandataken och terrasserna är inte klara än. Det är inte hellre insidan.
Det tar faktiskt rätt så lång tid från utsidan är klar till hela huset blir klart. Insidan kräver mycket jobb. Det är många detaljer som skall sitta, el skal dras, gipskivor på, dörrar skall in, listverk spikas, golv skall läggas, klinkel sättas, spackling, målning, badrum installeras, kök monteras ....... listan kan göras lång och det är viktigt att det blir rätt och slutfinishen blir bra.

Just i detta skedet är det mest bara roligt att få en blick för hur det kommer att bli:


Jag tycker det ser riktigt snyggt ut.
Hoppas och tror kunden är lika nöjd som jag.

BraHus är den valda husleverantören.

Här är entrépartiet just nu strax innan midsommar:



I min datoriserade värld ser entrépartiet på detta New England hus såhär ut:


Önskar du se fler bilder är du välkommen att titta på tidigare blogginlägg HÄR. Vissa saker är ändrade såsom placering av garageinfart, men planlösningen på huset är detsamma. Taklutningen på huset fick också minskas för att få bygglov. Slutresultatet blev dock väldigt bra och det är det du ser på dessa bilder.


På Youtube finns även en Walk-through film där du får en annu större förståelse hur huset kommer se ut när det blir klart:



Själv kommer jag att åka på besök på bygget nu under sommaren. Återkommer med bilder.

Jag skall bara jobba ut denna vecka - sedan tar jag en lång semester med lata dagar.
Det ser jag fram emot!


Njut av livet!