New England hus

New England hus

fredag 3 februari 2017

Best of Houzz 2017

Startar året med nya projekt och i brevlådan dumpar det ned två utmärkelser från Houzz.
En Best of Houzz Design 2017 och en Best of Houzz Service 2017. Vilken underbar start på året!


Jag är otrolig tacksam för utmärkelserna. Mest är jag ju glad för Best of Houzz Service för det handlar om det samarbetet jag haft med mina kunder under året. Det är vi tillsammans som skapar deras drömhus. Det är inget man kan göra ensamt och ett gott samarbete är en förutsättning för att lyckas. 

Tack kära kunder för att jag fått äran att hjälpa er förverkliga er dröm. 

Nedan presenteras några av husen som skapades 2015/2016 och som kommer att byggas upp detta år:

Klassiskt hus i Puts i Sollentuna. Grunden på detta huset är nu klart och husleveransen från Rörvikshus kommer nu i februari 2017:



New England hus i Djursholm ritades 2015 och är snart inflyttningsklart:


Även detta New England aspirerade huset som byggs i Nykvart är snart inflyttningsklart. Villa Nordic är vald husleverantör. Huset ritades av mig 2015, bygglov beviljad 2016:



New England hus på Sticklinge, Lidingö fick nyligen bygglovet beviljad:



New England hus i Norge:



Strandhus i Båstad:


Fritidshus i Norrtälje där bygglov är beviljad och grundarbete påbörjats:



Putshus i Sollentuna där bygglov är beviljad och bygget påbörjat:



Klassiskt putshus på Solsidan, Saltsjöbaden:



Putshus med extra lägenheter vid golfbanan:



New England hus i Upplands Bro är snart klart för inflyttning:



Bostadsrätter i Vikingshill. Bygglov beviljad, Projektstart 2017:



Skärgårdshus i Österskär. Bygglov beviljad:



När jag blickar tillbaks på åren som gått inser jag att det varit fullt upp. Fullt upp med att göra det roligaste jag vet! Att skapa vackra hus till nöjda kunder!

Utöver detta har över 100 Attefallshusritningar skickats runtom i Sverige. Jag har fått flera bilder från kunder på färdiga Attefallshus. Det är otroligt roligt att se och jag hoppas alla är nöjda med sina Attefallshus som man antingen själv bygger upp eller låter ett husföretag/byggare sätta upp. Jag säljer endast arkitekt- och konstruktionsritningar och har inget med själva byggandet att göra.
Här är en specialanpassad Attefallshus som används som sjöstuga:



Avslutar detta inlägg med pressreleasen från Houzz:


Dreams & Coffee AB 
Vinnare av ‘Best Of Houzz 2017’

Över 40 miljoner unika användare nominerade de bästa arkitekterna, bygg-, renoverings- och designexperterna i Sverige och världen över.


Dreams & Coffee AB med arkitekt Heidi Mikalsen har vunnit “Best Of Design och Kundservice” på Houzz®, världens ledande plattform för hem och design.

Den lilla och personliga arkitektfirman med fokus på klassisk design Dreams & Coffee AB med arkitekt Heidi Mikalsen har valts ut, av 40 miljoner unika användare som utgör Houzz community, bland en miljon experter på Houzz. 

‘Best of Houzz’ hålls årligen och ges ut i följande tre kategorier: Design, Kundservice och Fotografi. Designvinnarnas arbete har varit de mest populära projekten bland Houzz 40 miljoner användare under 2016. Utmärkelsen i kundservice är baserat på flera faktorer; antal omdömen såväl som kvaliteten på omdömena som företaget har fått under 2016. Fotograferna inom inredning och arkitektur vars bilder har varit populärast på Houzz vinner fotopriset. En ‘Best of Houzz 2017’-ikon kommer automatiskt synas på vinnarnas profiler, och visar på deras konsekventa engagemang och enastående arbete. Denna ikon hjälper bostadsägare att identifiera populära och duktiga experter på olika platser runt om i landet på Houzz.se. 


“Vi är otroligt glada att kunna ge denna utmärkelse, ‘Best of Houzz’, till denna grupp av fantastiska experter, inklusive Heidi Mikalsen på Dreams & Coffee AB,” sa Marcus Hartwall, Nordenchef på Houzz. “Samtliga har utpekats som enastående inom sitt arbetsområde av vårt egna community som utgörs av bostadsägare och designentusiaster, som fått hjälp att förverkliga sina designdrömmar.”



Följ Dreams & Coffee AB på Houzz. Klicka på länken HÄR för att komma till profilen.


Om Houzz

Houzz är världens ledande plattform med fokus på design, inredning, arkitektur och renovering där bostadsägare letar efter aktörer inom hus och hem för sina projekt. Med den största databasen av bostadsägare i världen har Houzz skapat ett unikt visuellt community där designdrömmar blir till verklighet med hjälp av alla experter världen över. Houzz har sitt huvudkontor i Palo Alto, Kalifornien, men även internationella kontor i London, Berlin, Sydney, Moskva och Tokyo. 

Houzz och Houzz logotyp är ett registrerat varumärken som tillhör Houzz Inc. över hela världen. För mer information, besök houzz.se.


Med en bild tillsammans med en av mina bästa fyrbenta vänner önskar jag er en riktig trevlig helg och en god fortsättning på det nya året som för min del har startat riktigt bra!